hungaropoliticus

Egy magyar közélettel foglalkozó blog. Remélem nem csak +1 a sok ezernyihez, hanem egyedire fog sikerülni. Józan, higgadt, realista szemmel.

Friss topikok

Linkblog

Kár értünk

2009.09.30. 00:50 - lawpol

Amikor hazaértem Argentínából, akkor a reptéri taxis nem kevés pénzért nem volt hajlandó arra, hogy a ház elé vigyen és a kapunál rakjon ki. Holott az utca széles, aszfaltozott, mindkét vége főútra megy ki és nem annyira hosszú.

Aznap egy Argentínában élő magyart elkísértem a Belvárosba, megnézni szülei egykori lakhelyét. A villamoson idős nénik kiabáltak vagy fiatalok zenét hallgattak, máskor meg valaki a fülünk hallatára mobiltelefonált. A Deák térnél volt egy apró konfliktusunk a rendőrséggel, kissé arrébb lenácizott négy fiatal, majd egy másik sarkon lehazaárulóztak és lehomokosoztak a melegek ellen tüntető fiatalok. A nyolcadik kerületben egy kisboltban vettünk ásványvizet, amikor egy ideges vevő és az eladó a szemünk előtt összeverekedett. Az a nap mozgalmas nap volt.

A múlt héten az egyik iskolába hívtak vendégnek és a Harmadik Birodalomról tartottam kétszer 45 perces órát. Minden diák szimpatizál Hitlerrel. Az okokat firtató kérdéseimre az volt a válasz, hogy azért, mert „irtotta a zsidókat”. A meglepő az volt, hogy ezt egy olyan osztályban hallottam, ahol a diákoknak a harmad része sötétebb, vagy írom így: kreolabb a bőrszíne.

Amikor hazafele sétáltam a mai nap, többször azt kérdeztem magamtól, hogy mi lett ezzel az országgal? Közben pedig szebb és szebb épületek és közterek mellett mentem el. Azt mondtam magamban, hogy kár ezért az országért.

Lehetne ez az ország sok minden, de nem lesz. Mitől várnék csodát? Az ablakon nem valamelyik párt dobja ki a szemetet, nem XY politikus miatt hangoskodnak az emberek beszélgetés helyett, a kerékpáros vagy az autós sem azért szabálytalan, mert így vagy úgy hívják a miniszterelnököt és nem azért dohányoznak olyan sokan az utcán mások orra alá, mert nem a kedvenc pártjuk kormányoz. Az igazság az, hogy hiába lehetne ez az ország sok minden. Emberek tömegei döntenek az igénytelen megoldások mellett. Ez az igénytelenség hányja ki magából a politikusainkat is. Ez szüli azt, hogy képesek elfogadni egy bizonyos politikusi alkatot a megfelelő pártzászlóba csomagolva. Ez eredményezi, hogy kényelmetlen gondolkodni, kényelmetlen igényesebbnek lenni.

Kár ezért az országért.

Nekem van pár diplomám, beszélek három nyelvet. A gyerekeim is folyékonyan beszélnek németül is, angolul is. Eddig azt gondoltam, hogy ITT kell élnem és meghalnom. A napokban pedig azon töröm a fejem, hogy nem tudok itt maradni. Menekülnöm kell. Most. Nem érzem jól magam a szemétdombon.

A bejegyzés trackback címe:

https://politicushungaricus.blog.hu/api/trackback/id/tr671417243

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása